Rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli
Wydział Organizacyjno-Administracyjny ul. Mazowiecka 26, 08-400 Garwolin,
tel./fax (025) 68 – 43 – 010
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
KARTA INFORMACYJNA NR 5
ROZPARTYWANIE SKARG I WNIOSKÓW OBYWATELI
PODSTAWA PRAWNA:
1. Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2000 r.,
Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami).
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Skarga lub wniosek zawierające imię i nazwisko oraz adres osoby wnoszącej skargę lub wniosek.
2. Przyjmowane są kserokopie dokumentów, które interesant życzy sobie dołączyć do skargi lub wniosku.
WYSOKOŚĆ OPŁAT:
1. Podania i załączniki do podań, których przedmiotem są skargi i wnioski, w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego, nie podlegają opłacie skarbowej.
2. Nie dotyczy to pism określonych przez strony jako skargi, lecz będących w swojej istocie środkami odwoławczymi składanymi w toku instancji.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Organizacyjno – Administracyjny, mający swoją lokalizację w głównym budynku przy
ul. Staszica 15, pater, pokój 12,14, tel. (025) 68 43 010 w. 33-34. Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.
TERMIN OPOWIEDZI:
1. Skargi i wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
2. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień – także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.
TRYB ODWOŁAWCZY:
1. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku niewskazana w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje stanowisko.
2. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
UWAGI:
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokółu.
ZAŁĄCZNIKI:
Brak.
PLIKI DO POBRANIA:
Brak plików do pobrania.