Wydawanie zezwoleń na transport odpadów
KARTA INFORMACYJNA
STAROSTWO POWIATOWE W GARWOLINIE
Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska ul. Sportowa 5, 08-400 Garwolin
tel./fax (025) 68-43-010 w. 60
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
KARTA INFORMACYJNA
WYDAWANIE ZEZWOLEŃ NA TRANSPORT ODPADÓW
PODSTAWA PRAWNA:
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 09 grudnia 2014 roku w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014r. poz. 1923)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2016r. poz.1987 ze zm.)
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U z 2010r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2017r. poz. 1257, ze zm.),
Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016r. poz. 1827 ze zm.)
WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek o wydanie zezwolenia – spełniający wymogi określone w art. 28 ust. 4 ustawy. o odpadach (Dz. U z 2010r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.)
WYSOKOŚĆ OPŁAT:
Opłatę skarbową za wydanie zezwolenia w wysokości 616 zł (część III pkt 43c ppkt b kol. 3 załącznika do ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej
(Dz. U. z 2016r. poz. 1827 ze zm.) ) należy uiścić w kasie Urzędu Miasta Garwolin, w budynku przy ul. Staszica 15, I piętro, tel. 25 78 64 221 lub na konto Urzędu Miasta Garwolin: Bank Spółdzielczy O/Garwolin 79921000080013845520000010.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Garwolinie mający siedzibę przy ul. Sportowa 5, 08-400 Garwolin, pokój nr 2, tel./fax 25 68-43-010 w. 60. Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.
TERMIN ODPOWIEDZI:
Wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Strona może wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Starosty Powiatu Garwolińskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
UWAGI:
Zezwolenia na transport odpadów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność, na czas na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż do czasu upływu terminu do złożenia wniosku o wpis do rejestru prowadzonego przez marszałka województwa. Do czasu utworzenia tego rejestru, transportujący odpady są obowiązani do uzyskania zezwolenia na transport odpadów na podstawie przepisów dotychczasowych.
ZAŁĄCZNIKI:
zaświadczenia o nadaniu nr REGON i NIP
dowód dokonanej opłaty skarbowej
pełnomocnictwo, o ile dotyczy
karta wydawanie zezwolen na transport odpadow.doc
WNIOSEK O WYDANIE ZEZWOLENIA NA TRANSPORT ODPADÓW - powinien zawierać:
- identyfikację przedsiębiorcy: nazwa, adres, NIP, REGON
- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do zbierania lub transportu; w przypadku gdy określenie rodzaju jest niewystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla środowiska, właściwy organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów;
- oznaczenie obszaru prowadzenia działalności;
- wskazanie sposobu i środków transportu odpadów;
- przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania lub transportu odpadów;
- przewidywany okres wykonywania działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów.