Wyrejestrowanie i zgłoszenie zbycia pojazdu
WYMAGANE DOKUMENTY
Wyrejestrowanie pojazdu:
- Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
- dowód rejestracyjny,
- polisę OC (do wglądu),
- W zależności od przyczyny wyrejestrowania:
- demontaż pojazdu – zaświadczenie za stacji demontażu o przyjęciu kompletnego/niekompletnego pojazdu oraz tablice rejestracyjne,
- kradzież pojazdu – oświadczenie właściciela/właścicieli złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu,
- wywóz pojazdu z kraju – dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i oświadczenie właściciela/właścicieli złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą,
- zniszczenie (kasacja) pojazdu za granicą – dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą wraz z tłumaczeniem na język polski oraz tablice rejestracyjne,
- udokumentowana trwała i zupełna utrata posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności - oświadczenie właściciela/właścicieli złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań oraz opłata za korzystanie ze środowiska uiszczona w Urzędzie Gminy,
5. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji.
6. Do wglądu: dowód osobisty lub inny dokument z fotografią.
Zgłoszenie zbycia pojazdu:
- wniosek zawiadamiający o zbyciu pojazdu
- kserokopia dokumentu na podstawie którego nastąpiło przeniesienie prawa własności np. umowa kupna-sprzedaży, darowizny, faktura.
- Do wglądu: dowód osobisty lub inny dokument z fotografią.
WYSOKOŚĆ OPŁAT
Opłata skarbowa na konto Miasta Garwolin nr 79921000080013845520000010
- za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu – 10zł
- za upoważnienie/pełnomocnictwo – 17zł
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu – bez opłat.
Wpłat można dokonać:
- w punkcie opłat mieszczącym się na parterze budynku Starostwa
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Wydział Komunikacji mieszczący przy ul. Mazowieckiej 26 (parter), tel. 25 68 42 850-899
Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.30
TERMIN ODPOWIEDZI
- Bez zbędnej zwłoki, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.
- Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Starosty Powiatu Garwolińskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
UWAGI
Wyrejestrowania pojazdu lub zgłoszenia zbycia pojazdu można dokonać korespondencyjnie.
Materiały
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Dz.U. 1960 nr 30 poz. 168
Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych Dz.U. 2003 nr 124 poz. 1152
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz.U. 2006 nr 225 poz. 1635